*62 MP 3.1 SCARLATTI: CAGE: Sonatas

Filharmonie Brno
Filharmonie Brno

Prodej a rezervace | Výběr volného místa

Nápověda Zpět na koncerty

Nápověda

Postup při rezervaci vstupenek (nápověda). Kurzorem si vyberete neobsazené místo (místa) a rezervaci provedete kliknutím. Dosud volné místo se změní na rezervované. Výběr místa můžete stejným způsobem zrušit, případně zvolit místo jiné. Váš celý požadavek se zobrazí v košíku (pravá záložka) – místo, řada, sedadlo a celková cena. K dokončení rezervace je potřeba ve formuláři pod košíkem vyplnit osobní údaje a ověřovací kód. Máte-li nárok na slevu, lze ji uplatnit až při zakoupení vstupenky platbou v hotovosti nebo kartou přímo v předprodeji Filharmonie Brno po předložení dokladu, který Vás ke slevě opravňuje.

*62 MP 3.1 SCARLATTI: CAGE: Sonatas

8.10.2017
neděle
16:00

Besední dům, Koncertní sál


Koncert festivalu Moravský podzim 2017


DOMENICO SCARLATTI klavírní sonáty (výběr)
JOHN CAGE sonáty z cyklu Sonáty a interludia pro preparovaný klavír (výběr)



klavír a preparovaný klavír David Greilsammer


Izraelský klavírista a dirigent David Greilsammer (1977) se věnuje barokní i současné hudbě, je považován také za mozartovského specialistu. V roce 2008 provedl v Paříži během jednoho dne všechny Mozartovy klavírní sonáty, v sezoně 2012/2013 v Ženevě cyklus všech sedmadvaceti Mozartových klavírních koncertů. K jeho nejúspěšnějším počinům patří projekt Scarlatti:Cage:Sonatas, společné provedení (poprvé 2009 v Paříži) a nahrávka (2014, Sony) klavírních sonát Domenica Scarlattiho a sonát Johna Cage pro preparovaný klavír. Projekt byl uveden na významných světových pódiích – např. v Concertgebouw (Amsterdam), Wigmore Hall (Londýn), Salle Flagey (Brusel), (Le) Poisson Rouge (New York) či Kennedy Center (Washington) – a ocitl se také v prestižním výběru listu The New York Times jako jedna z nejdůležitějších hudebních událostí roku 2014.


Koncert je bez přestávky.


Vstupenky jsou v prodeji i na místě před koncertem.
Vstupenky a slevy


 


David Greilsammer: "Hudba z jiné planety. Takový pocit se mě zmocňuje vždy, když poslouchám sonáty Domenica Scarlattiho a Johna Cage. Hudba z neviditelného, vzdáleného a tajemného světa. Díla těchto skladatelů se nepodobají ničemu, co tvořili jejich současníci: snad je to tím, že oba autoři nebyli skladateli, ale vynálezci? Vynálezci zvuku, kouzelníci rytmu, tvůrci nových jazyků, které do té doby nebyly slyšeny. Jako skuteční vizionáři, kteří předstihli dobu, přistupovali k sonátě nikoli jako k rigidní a rozsáhlé formě, ale jako k zázračnému prostoru, ve kterém mohli uplatnit své ideje a experimenty. Oba skladatele od sebe dělí více než dvě století, ale jejich sonáty se zdají být velmi podobné: krátké, provokující, vášnivé, plné nespoutaných barev a překypující smyslnými rytmy. Tradiční sonátě, která dominovala během dvou století, jež uběhla mezi Scarlattim a Cagem, byli tito tvůrci na hony vzdáleni, oba pojali tuto formu jako volnou, tvárnou a okouzlující entitu: jako neidentifikovatelný létající objekt brázdící oblohu, pomíjivý, vzdálený a osamocený. Scarlatti a Cage, neustálí hledači s horečnou imaginací, vytvořili skladby, které se staly posly dosud neznámého světa. Zdá se, jako by k nám jejich sonáty, vzhlížející k budoucnosti a její svobodě, zářily z jejich daleké předaleké planety."

 

Zpět na koncerty

Copyright © 2009 Filharmonie Brno  |  Publikováno systémem inCMS  |  Webdesign Inexes